Dlaczego i jak przeprowadzić audyt Facebooka?

Dlaczego i jak przeprowadzić audyt Facebooka?
Każda osoba, która prowadzi swój biznes na Facebooku, powinna raz na jakiś czas wykonać mniej lub bardziej szczegółowy przegląd profilu. Jego celem jest przyjrzenie się obecnie realizowanym działaniom, wnikliwa analiza, wyciągnięcie wniosków oraz wdrożenie koniecznych zmian, które sprawią, że więcej osób dowie się o firmie lub dokona zakupu. Zastanawiasz się, dlaczego warto robić cykliczny audyt i jak do niego podejść? Odpowiedź znajdziesz w poniższym artykule. Zapoznaj się z poradami i wprowadź je w życie.

Zapytasz, po co komu audyt?

Jest to przydatna praktyka wskazana w przynajmniej dwóch sytuacjach. Wtedy, gdy konto przejmowane jest po innej osobie lub agencji, która je do tej pory prowadziła i trzeba określić punkt startu. A także w momencie, gdy warto sprawdzić efekty podjętych działań, szczególnie tych płatnych, jak na przykład kampanie reklamowe. Należy pamiętać, że taki przegląd może być przeprowadzany z dowolną częstotliwością (tydzień, miesiąc, kwartał, rok), dostosowaną do aktualnych potrzeb i możliwości. Audyt może dotyczyć całego profilu lub tylko jego wybranych elementów, nad którymi chce się popracować w najbliższej przyszłości. Na pewno każda strona będzie wymagała podjęcia indywidualnych czynności.

Co warto sprawdzić?

Liczni specjaliści od marketingu internetowego wyróżniają kilka płaszczyzn, które powinny podlegać sprawdzeniu na każdym profilu. W zależności od sytuacji, w której wykonywany jest przegląd danego konta, mogą być to kwestie dotyczące: 
  • bezpieczeństwa profilu, 
  • celu jego prowadzenia,
  • grupy docelowej,
  • aspektów wizualnych, 
  • jakości publikowanych treści, 
  • Facebook Ads i całego konta reklamowego, 
  • analizy konkurencji.
Warto poświęcić czas na bliższe zapoznanie się z konkretnymi działaniami, na które należy szczególnie zwrócić uwagę w każdym z wymienionych powyżej obszarów. W niektórych przypadkach jednorazowe, poprawne wyznaczenie parametrów jest wystarczające i nie trzeba do nich wracać (bezpieczeństwo, grupa docelowa), do innych należy zaglądać znacznie częściej (content, kampanie reklamowe, Facebook Ads).

Profesjonalny przegląd - jak go przeprowadzić? 

Nie ulega wątpliwości, że media społecznościowe zmieniają się bardzo szybko i potrzeba sporo czasu oraz energii, by być ze wszystkim na bieżąco i działać dzięki temu efektywnie. Wykonując regularne i szczegółowe audyty konta, można szybciej zrealizować postawione wcześniej cele, które w dłuższej perspektywie przełożą się na konkretne zyski dla firmy. Jeśli nie chcesz lub nie możesz maksymalnie zaangażować się w takie działania, warto zlecić je profesjonalistom, którzy zajmą się wszystkimi sprawami z zakresu marketingu internetowego za Ciebie.