Pozycjonowanie stron internetowych
4 min 2 miesiące

Jak znaleźć się na pierwszej karcie bezpłatnych wyników wyszukiwania? Trzeba podjąć konkretne działania, określane zbiorczo jako pozycjonowanie stron internetowych. W jaki sposób realizować je w przypadku nowych witryn, a jak – gdy mają już lata czy miesiące? Zobacz!

Strona już istniejąca – na co zwrócić uwagę?

Gdy witryna istnieje w sieci od dawna, na pewno są już na niej jakieś informacje. Za pomocą Google Search Console (GSC) da się sprawdzić: obecną pozycję domeny, po jakich frazach internauci na nią trafiają i które podstrony mają najwięcej odsłon. Dane te pomogą w pracach SEO. W jaki sposób ulepszyć content?

Można:

  • uzupełniać treści o najważniejsze słowa kluczowe,
  • rozbudować je o aktualne dane,
  • poprawić czytelność, dodając odpowiednie nagłówki, listy wypunktowane, tabele itp.,
  • wzbogacić witrynę o materiały graficzne – wideo, infografiki, zdjęcia.

Działania takie zazwyczaj odniosą lepszy skutek niż zakładanie nowej witryny lub przygotowywanie treści zupełnie od zera.

Nowa strona WWW: jakościowy content przede wszystkim

Założenie strony w internecie wiąże się z koniecznością zapełnienia jej wartościowym contentem. To podstawa, aby móc myśleć o trafieniu do pierwszej dziesiątki w Google. Jakie powinny być te treści? Przede wszystkim unikalne. Należy bezwzględnie zrezygnować duplikatów i kopiowania fragmentów z innych tekstów. Ponadto muszą nieść realną wartość dla odbiorcy i zaciekawiać go, by chciał wracać na domenę.

Trzeba pamiętać, że pozycjonowanie stron internetowych nie bazuje na samych tekstach. Na dobre wyniki tego procesu wpływa też przemyślana budowa witryny, profil linków i zoptymalizowany kod. To decyduje m.in. o UX (User Experience) oraz o szybkości pojawiania się poszczególnych elementów domeny. Obecnie wskaźniki tempa ładowania są uwzględniane przez algorytmy wyszukiwarek, więc warto o to zadbać.

W przypadku nowej witryny dobór fraz kluczowych może być nieco trudniejszy. Przydaje się tutaj analiza konkurencji w branży. Można też skorzystać z narzędzi, proponujących słowa na bazie wyszukiwanych przez użytkowników haseł. Oczywiście od początku opłaca się wdrożyć śledzenie efektów prowadzonych działań, podpinając do strony GSC czy Google Analytics.

Jak wiek witryny wpływa na pozycjonowanie?

Okazuje się, że wiek domeny sam w sobie nie jest decydujący. Witryna WWW, która istnieje w sieci 5 lat, nie musi być wyżej w wynikach wyszukiwania od tej 6-miesięcznej. Tak naprawdę najważniejsza jest jakość Twojego miejsca w sieci. Liczą się i kwestie techniczne – związane z programowaniem, jak i te, uwzględniane przez szeroko pojęty content marketing. Warto na bieżąco zajmować się stroną, uzupełniając ją o nowe, angażujące treści. Co jakiś czas opłaca się też wracać do tekstów, by je wzbogacać i czynić bardziej aktualnymi. Powodzenia w budowaniu WWW. Niech Twoje działania odniosą pożądany skutek, a strona znajdzie się na samym szczycie wyników organicznych!