3 min 2 lata

Tzw. Czarny Piątek to dzień, na który właściciele sklepów czekają z niecierpliwością. Najczęściej wiąże się on ze znacznym wzrostem sprzedaży. Konkurencja jednak nie śpi, dlatego warto uruchomić kampanie reklamowe jak np. Facebook Ads, które pomogą przyciągnąć klientów. Zobacz, w jaki sposób przygotować promocję na Black Friday.

Dostosuj reklamę do specyfiki „święta”

Ten słynny dzień wyprzedaży wyróżnia się dynamiką konsumencką. Klienci w większości nie myślą wcześniej o produktach, jakich będą szukać. Najczęściej kierują się impulsem, nierzadko rodzi się w nich nowa potrzeba przez przypadkowe spojrzenie na komunikat marketingowy. Dlatego najlepiej na ten czas sprawdzi się reklama na Facebooku, czyli kanale, który słynie z krótkich i szybkich w czytaniu wpisów. W takim środowisku Adsy projektowane na okazję Black Friday są bardzo skuteczne.

Facebook Ads z dokładnie wybranymi produktami

Nie ulega wątpliwości, że kampania reklamowa prowadzona na FB musi być odpowiednio przemyślana. Nie ma ona charakteru rozbudowanego spotu, w którym można przedstawić cały katalog przecenionych artykułów. Miejsce można znaleźć co najwyżej dla kilku. Dlatego należy je dobrze wybrać. Jak tego dokonać?

Niezbędna jest analiza sprzedażowa. Pożądany efekt osiągnie się, kiedy do reklamy zostaną wykorzystane najpopularniejsze produkty znajdujące się w ofercie. Należy zatem sprawdzić, które wyroby najlepiej się sprzedają i to właśnie je umieścić na projektowanych bannerach zachęcających do odwiedzenia sklepu i skorzystania z okresowej wyprzedaży. Dzięki temu łatwo przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. 

Staranny dobór grupy docelowych odbiorców

W czasie trwania Czarnego Piątku panuje wyjątkowo duża konkurencja, dlatego targetowanie modelowego odbiorcy musi być szczególnie staranne. Kampanie reklamowe typu Facebook Ads powinny być wyświetlane na monitorach tych osób, które z największym prawdopodobieństwem zdecydują się na zakup. Z tego powodu warto działać nieszablonowo. W tym przypadku śledzenie zainteresowania użytkowników w sieci (wpisywane frazy) warto rozbudować też o targetowanie na podstawie:

  • dokonanych podobnych zakupów,
  • dodania danego artykułu do koszyka,
  • podjętej interakcji w social media (komentarze czy zostawienie lajka).

Tak projektowana reklama znacznie zwiększy szanse na zanotowanie zadowalającej sprzedaży.

Nie ryzykuj, dotrzyj do klienta dzięki fachowcom!

Wygrana z konkurencją w Black Friday jest trudna, bo wiele firm zachęca swoich odbiorców przecenami. Dlatego trzeba działać ze szczególną dokładnością. Żeby osiągnąć sukces i zarobić w tym czasie, powinno się skorzystać z pomocy renomowanej agencji i postawić na współpracę z doświadczonymi fachowcami, którzy przygotują skuteczną reklamę.